Kirjaudu

Kun totuus ei riitä

7.8.2009 13.51 | Jussi Saramo | Yleinen

Lomalla ehtii lueskella sellaisiakin blogeja jotka normaalisti eivät jaksa kiinnostaa. Täällä Uudessa Suomessa on poikkeuksellisen paljon junttioikeiston bloggaajia, ja etenkin kommentoijia, jotka käyttävät kaiken aikansa maahanmuuttajien leimaamiseen. Voi tietysti olla että kommenttien takana on vain muutama henkilö eri nimillä, nämä kun eivät yleensä uskalla omalla nimellään julistaa lapsellista sanomaansa.

Mielipiteitä maailmaan mahtuu, mutta harmittaa aina kun tilastoja vääristellään. Mieleen on jäänyt junttioikeiston ”älykkösiipeä” edustava Teemu Lehtinen, joka änkytti TV:ssä, kun häneltä tivattiin miksi hän oli leimannut Espoon somaleita raiskaajiksi, kun todellisuudessa tilastoista ei löytynyt kuin yksi tapaus. Valitettavasti täällä blogistanissa saa kertoa kaikenlaisia valheita ja vääristelyjä ilman että kukaan oikaisee virheitä.

Tänään törmäsin useassa blogissa väitteeseen, jonka mukaan Paavo Arhinmäki olisi ollut johtamassa autojen potkimista ”kuokkavierasjuhlissa” linnanjuhlien edustalla. Väite on samaa tasoa sekopäisen Tuulikki Ukkolan levittämän jutun kanssa jossa väitettiin Tarja Halosen halunneen liittää Suomen Neuvostoliittoon. Älykkäät ihmiset ymmärtävät nämä valheiksi, mutta silti jotkut kehtaavat moista kirjoitella.

Olin itsekin järjestelemässä ”Kansan kuokkavierasjuhlia” Vasemmistonuorten puolelta. Toisena yhteistyökumppanina oli Helsingin Työttömät. Juhlat olivat rauhallisia, siellä jaettiin hernekeittoa tavalliselle kansalle, jolloin kontrasti eliitin juhliin linnassa näkyi selvästi. Näitä juhlia Arhinmäkikin oli järjestämässä. Myöhempinä vuosina anarkistit ottivat juhlan haltuunsa ja muodostivat siitä ”kuokkavierasseikkailun”. Tässä vaiheessa Vasemmistonuoret vetäytyi järjestelyistä pois.

105 kommenttia

105 kommenttia

  • klerk kommentoi:
    7.8.2009 14.04

    Tietenkin pitää nimitellä juntiksi, kun älylliset argumentit eivät riitä Täällä on oikeistolaisia siksi, koska vasemmisto on suomessa marginaalinen.

  • Tapio O. Neva kommentoi:
    7.8.2009 14.06

    Kaikkihan tietävät, että ei ole olemassa oikeistointelligentsijaa eikä vasemmistopopulisteja. On olemassa vain vasemmistointelligentisijaa ja oikeistopopulisteja.

    Oikeistopopulistin tunnistaa melko helposti paljaalla silmällä, mutta mistä tunnistaa vasemmistointelligentin? Onko sellaista elektronimikroskooppia vielä keksitty?

  • Pekka Lampelto kommentoi:
    7.8.2009 14.14

    Miksi oikeistolaisuus yhdistetään maahanmuuttovastaisuuteen? Maahanmuuttovastaisuus on nationalismia. Nationalisteja ovat kansallissosialistit (vasemmistolaisia) ja sitten isänmaalliset porvarit.

    Libertarismi on mielestäni äärioikeistolaisuutta. Ei fasismi, kommunismi tai kansallissosialismi, jotka kaikki ovat statistisia ideologioita. Ääriliberaaliudessa l. äärioikeistolaisuudessa ei valtioiden rajoilla ole mitään merkitystä yksilöiden liikkumisessa. Ainoastaan yksityisomaisuuden kunnioittamisella.

  • whohoo? kommentoi:
    7.8.2009 14.16

    Saramo on kyllä itse se pahin junttipopulisti. turha haukkua muita

  • M.Heikka kommentoi:
    7.8.2009 14.19

    Vasemistoälykön näkee risaisesta paidasta ja kansakoulun tokaluokkalaisen taidoilla itsekudotusta kaulaliinasta. Vihreän älykkään ihmisen näkee samoista ulkoisista merkeistä. Meikittömyys on naispuolisille vasemistoälyköille usein tyypillistä. Tosin nykyisin monille feministeille on älyn merkki myös jonkinmoinen pipari-look.

    Olemuksen kuuluu olla tärkeilevä.

    Sellainen on vasemistoälykkö. Vasemistoälykön tuntee myös asenteestaan ns. juntteja kohtaan. Mitä älykkäämpi vasemistöälykkö katsoo olevansa, sitä enemmän hän halveksii kaikkia maalaisia…jollaisia hän on nähnyt Suomi-filmeissä. On kiva olla sillai älykäs.

  • 7.8.2009 14.19

    kierk: Täällä on oikeistolaisia varmaan siksi, koska Uusi Suomi oli aikanaan Kokoomuksen pää-äänenkannattaja noin 60 vuoden ajan. Itse kirjoitan Uudessa Suomessa blogia juuri sen takia, että täällä voi tavoittaa muitakin kuin samaa mieltä olevia.

  • M.Heikka kommentoi:
    7.8.2009 14.20

    Unohtui mainita, että vasemistoälyköillä on usein opinnot kesken.

  • M.Heikka kommentoi:
    7.8.2009 14.21

    Jonne on oikeasti ihan fiksu, ja söpö.

  • Pekka Manner kommentoi:
    7.8.2009 14.25

    ”Täällä Uudessa Suomessa on poikkeuksellisen paljon junttioikeiston bloggaajia, ja etenkin kommentoijia, jotka käyttävät kaiken aikansa maahanmuuttajien leimaamiseen”

    No shit!

  • Juha Väänänen kommentoi:
    7.8.2009 14.26

    Arhinmäki oli pahimmista kuokkavierasjärjestäjistä. Lopetti hommat kun sai kutsun linnaan.
    Arhinmäki on päässyt anarkistien äänillä eduskuntaan.

    Saramo ei juuri mihinkään ja sekös tätä jannua kalvaa.

  • Lauri T kommentoi:
    7.8.2009 14.33

    ”Kun totuus ei riitä”

    Joo, tuo lause on tullut usein mieleen kun lukee Uudesta suomesta safkalaisten blogeja. Puhumattakaan siitä yhdestä vasemmistoälyköstä joka selitti porvarillisen ja työväenluokan historiankirjoituksen eroja. Hänelle ei ollut vieläkään selvinnyt, kuka oikeastaan ampui Mainilan laukaukset. Kysymys siitä oli ”kiistanalainen”. Ja Medvedevin lausunto siitä kuinka Neuvostoliitto tai Venäjä ei ole koskaan hyökännyt naapurimaihinsa oli tälle älykölle täyttä totta.

    Jep, kaikille ei tosiaan totuus oikein riitä.

  • mie kommentoi:
    7.8.2009 14.37

    11, nii ja staliini.

  • melkein viipurilainen kommentoi:
    7.8.2009 14.39

    jokainen meistä on anarkisti, kun oikein silmin katsotaan. Äänestin Arhinmäkeä, olen siis anarkisti.

  • Esa Olkoniemi kommentoi:
    7.8.2009 14.39

    Vasemmistolainen joka ei juuri kuuntele muita. Puoluesuuntauksesta huolimatta maahanmuuttopolitiikkaamme tyytymättömiä löytyy kaikkialta, eikä ne ole mitään rasisteja.

    Suomi suomalaisilla suomalaine tapoineen, ei tästä tarvitse tehdä kansojen sulatusuunia.

  • Tapio Suhonen kommentoi:
    7.8.2009 14.53

    Saramo jälleen muunnellun totuuden lähteillä näpertelemässä.
    Makasiinien tuhopoltto, taksinovet, Smash Asem etc. saivat täyden siunauksen Arhinmäeltä.
    Saramo kiistää jyrkästi tosiasioita ja melkein forssalainen ihastelee postmodernin nurinkääntämisen tekniikkaa.
    Ei ihmisten aliarvioimisella päästä mihinkään; hyvä esimerkki: kuinka kävi herra bätmänin blogille.

  • Timo Elonen kommentoi:
    7.8.2009 14.59

    Jussi Saramolle:

    Lue Janne Suurosen blogi ”Kaksi fundamentaalisesti erilaista tapaa ajatella asioita” ja erityisesti sen lopun Arhinmäkeä koskeva väite.

    Minä kirjoitin kommentissani sanasta sanaan kyseisen Ajankohtaisen kakkosen vieraiden kommentit nuorten kesäyrittäjyydestä. #13.

    Jos järkytti valehteleminen tai täydellinen idioottisuus blogissa, niin vielä järkyttävämpää oli hänen vastauksensa (#14) minulle. Koska hänen väitteelleen ei löytynyt kuin päinvastaista todistetta sanoista hän esittää asian ilmenneen vartalonkielenä ilmeinä ja puheen kontekstissa (!!!).

    Voisitko ottaa asian esille blogissasi. Tuollaisen valehtelun ja vääristelyn päästäminen läpi on häpeäksi koko Uuden Suomen blogimaailmalle. Katso myös hänen kommenttinsa #22.

  • Juha Väänänen kommentoi:
    7.8.2009 15.00

    http://www.attac.fi/
    http://www.attac.fi/

    Käykää tutustumassa mitä ajatusmaailmaa tämä vasurityrkky edustaa.

  • melkein viipurilainen kommentoi:
    7.8.2009 15.03

    Yhdessä vaiheessa tuntui joka toinen bloki olevan katkeran maahanmuutokriititsen perustuslaillisen kirjoittama. Nyt näyttää taas, että muutakin löytyy.

    Mutta toisaatta nämä aktiivit perussuomalaiset jaksavat tätä spämmiä päivästä toiseen:

    ” Koulutettua ja kielitaitoista terveydenhuolto- ja sosiaalialan ammattilaista palkataan tällä hetkellä kiihtyvällä tahdilla palvelemaan pääasiassa täysin terveitä ja aseikäisiä nuoria turvapaikanhakijoita”

    ” sossu maksaa kaiken”

    ”missä ovat naiset ja lapset pakolaiskeskuksissa”

  • Tapio Tuuri kommentoi:
    7.8.2009 15.04

    Usari on hyvä lehti. Ilman tätä en olisi ehkä noteerannut lainkaan, että Suomessa on yhä tahoja, jotka ihannoivat neuvostovaltaa.

  • Tuula Hölttä kommentoi:
    7.8.2009 15.05

    Jussi S: ”Tänään törmäsin useassa blogissa väitteeseen, jonka mukaan Paavo Arhinmäki olisi ollut johtamassa autojen potkimista ”kuokkavierasjuhlissa” linnanjuhlien edustalla. Väite on samaa tasoa sekopäisen Tuulikki Ukkolan levittämän jutun kanssa jossa väitettiin Tarja Halosen halunneen liittää Suomen Neuvostoliittoon. Älykkäät ihmiset ymmärtävät nämä valheiksi, mutta silti jotkut kehtaavat moista kirjoitella.”

    Tarja Halosesta kertovaa juttua oli kerrottu totena Information Societyn bittiavaruuden palstoilla jo ainakin pari vuotta demareiden puuttumatta millään tavalla asiaan. Näin Tarja Halosen vappupuheesta oli ennättänyt tulla hyvä ”vaalitäky”, jonka avulla voitiin leimata ei-älykkäiksi kaikki, jotka olivat uskoneet asiaan, jota ei oltu kumottu millään tavalla.

    ”Älykkään” vasemmiston samaisessa bittiavaruudessa eri yhteyksissä natsiksi ja fasistiksi leimaamana uskoin ilmeisesti ei-älykkäänä itsekin tuohon juttuun, johon uskominen 70-luvun todellisuuden kokeneena ei vaatinut mitenkään ylivoimaisia ponnisteluja: Professori Dag Anckar todisti jo -71 ilmestyneessä väitöskirjassaan, että että demareiden silloinen nuori polvi siirtyi jo 60-luvulla kansandemokraattien ja kommunistien muodostamaan augmentatiiviseen koulukuntaan, jonka mukaan Suomen politiikan tuli noudattaa Neuvostoliiton etua ja yhtyä Neuvostoliiton käsityskantoihin. Samaa ”augmentatiivisuutta” kuvastaa mielestäni se, että kuluvan vuoden juhlavuodeksi valittiin vuosi 1809, jolloin Suomesta tuli Venäjän suurruhtinaskunta eikä vuotta 1939, jolloin Suomi taistellen pystyi puolustautumaan ja säilyttämään valtion itsenäisyyden suunnatonta ylivoimaa edustanutta ja venäjää puhuvaa suurvaltaa vastaan, joka aloitti hyökkäyssodan Suomen miehittämiseksi.

    Paavo Arhinmäelle tiedoksi, että ”totuus” puolueen aikomuksista konkretisoituu ainakin osalle meistä kaikenlaisia ”kuokkavierasjuhlia” paremmin sillä, että puolueen puheenjohtaja pukee aikomukset numeeriseen, mitattavaan muotoon ja esittää esim. tuloslaskelmamuodossa, mitä puolue oikein haluaa kustantaa ja mistä se on valmis noihin kustannuksiin riittävät resurssit ottamaan.

  • Gagarin kommentoi:
    7.8.2009 15.11

    Onko ”junttioikeistolainen” sama asia kuin ”räyhäoikeistolainen”, mitä sanaa on viime vuosina enemmän ja enemmän alettu viljellä nettipalstoilla? Vai onko käsitteillä jokin ero? Joka tapauksessa ”oikeistolaisena” en tunnista itseäni maahanmuuttovastaiseksi persoonaksi, vaan ”oikeistolaisena liberalistina” ennemminkin suopiolliseksi maahanmuuttajien määrän lisäämiseksi.
    Asiat eivät siis ole niin mustavalkoisia.

  • melkein viipurilainen kommentoi:
    7.8.2009 15.15

    Kyllä Uuden Suomen ansiota on se, että tiedän tällaisen Safkan olemassolosta. Luulen kyllä, että nämä neljä jäsenstä eivät ole tosissaan.

    Kyse on jostain omasta ”sisäisestä huumorista”. Mitä enemmän saavat jonkun hermostumaan, sen enemmin nauravat.

  • Antti Juhani Tuominen kommentoi:
    7.8.2009 15.39

    Vasemmistolainen älykkyys ja oikeistolainen junttius lienevät myyttejä, jotka ovat juurtuneet syvemmälle kollektiiviseen psyykeeseen kuin pitäisi. Etenkin sanoman vastaanotto vaikeutuu ja jopa estyy kokonaan, jos sanoja herättää kuulijassa tunneperäisen ”väärän” mielikuvan.

    Keskustelupalstoilla huomaa usein, kuinka esim. vasemmistolaisen on mahdotonta kritisoida USA:ta ilman, että palaute ei sisältäisi arvostelua Neuvostoliitosta ja etenkin Stalininsta.

  • Gagarin kommentoi:
    7.8.2009 16.08

    #22: ”Vasemmistolainen älykkyys ja oikeistolainen junttius…”

    Kyllä aika yleinen käsite on myös ”änkyräkommunisti”, jollainen henkilö ei kuulune ”vasemmistointelligentsijan” piiriin. Vaikea myöskään on mieltää Sauli Niinistöä ”junttina”.

  • M.Heikka kommentoi:
    7.8.2009 16.13

    Saramo tarkoittaneekin, että änkyrävasurit ja junttioikeistolaiset asuvat ei-helsingissä. Siitähän jokainen älykkö näpsäkästi rajan vetää ihmislajin älyn määrälle. Niinistö kuuluu Helsingin herroihin, joten eihän hän voi tietystikään juntti olla, oli millainen muija tahansa miehellä. ”Älykäs” on jotain sellaista, ettei sano oiken mistään mitään suoraan ja osaa keplotella aina siellä, missä on syvimmät veet.

    Juntti on jotensakin maantieteellinen ilmiö siis.

  • M.Heikka kommentoi:
    7.8.2009 16.16

    Juntti on hieman siis sama kuin antipsykopaatti.

  • Johan Tranberg kommentoi:
    7.8.2009 16.19

    Itse toivoisin vilpittömästi että vasemmistoliitto pääsisi suurimpana puolueena muodostamaan hallituksen. Tosiasia on nimittäin se että rahat on loppu. Veroja voidaan toki nostaa mutta verojen tuotto ei nouse. Mikäli joku vasl tosiaan pääsisi joskus hallitukseen, mihin se tuskin pääsee koska sinne on valittu vasemmistoa edustamaan nousevan kannatuksen virheet de röda eikä suinkaan em. puolueen jatkuvasti hiipuva apukouluveli vasl, niin edessä olisi yksinkertainen ongelma: sosiaalirahoja on syömässä jo kohta 100 000 päinen ikityötön mamujoukko joka tarkoittaa sitä että juurikin niiltä vasl peruskannattajilta täytyy leikata. Lisäksi mainuttu joukko on ostettu hiljaiseksi ylimääräisillä tuilla joita riittää vuolaana virtana kotimaahankin lähettäväksi, joten se tulee reilusti kalliimmaksi kuin tyypillinen alkoon rahansa suoraan kantava ja tupakoinnin aiheuttamiin sairauksiin alle 60 vuotiaana kuoleva vasemmistoliittolainen.

    No kuten sanoin, meidän systeemissämme ei enää vasl tarvita. Tosin kun päällekäyvimmän suomalaisvastaisen tihutyötoiminnan lavasteena toimii rkp ja virheet joten homma on kyllä tältä osin ”kolmen suuren” hoidossa.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 16.34

    Taas on kaikki käännetty nurinniskoin.

    Eivät kaikki oikeistolaiset tietenkään ole ”juntteja”. Rasistinen persuporukka joka täällä pyörii on sitä ”junttioikeistoa”. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa missä asuu, juntti voi olla aivan yhtä hyvin Helsingissä kuin Ivalossakin.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 16.37

    Pekka Lampelto (3.)

    yrittää taas vanhaa sumutusta. Natsit nousivat valtaan koko Saksan oikeistorintaman äänillä vasemmistoa ja sosialisteja vastaan. Sana ”sosialismi” tarkoitti natseille jotain ihan muuta, ja oli alunperinkin otettu puolueen nimeen vain koska se oli aikansa suosituin aate Saksassa.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 16.39

    Juha Väänänen (10.)

    Tiedätkö sinä mikä on anarkisti? En ole noin koomista väitettä kuullut pitkään aikaan, että joku olisi päässyt anarkistien äänillä eduskuntaan :D

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 16.40

    En ymmärrä miten Bäckman kavereineen liittyy minuun. Yhtä paljon kuin vaikka Halla-aho Sauli Niinistöön.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 16.44

    Tapio Suhonen (15.)

    Blogimerkintäni otsikko näyttää osuneen naulan kantaan!

    ”Saramo jälleen muunnellun totuuden lähteillä näpertelemässä. Makasiinien tuhopoltto, taksinovet, Smash Asem etc. saivat täyden siunauksen Arhinmäeltä. Saramo kiistää jyrkästi tosiasioita ja melkein forssalainen ihastelee postmodernin nurinkääntämisen tekniikkaa.”

    Katse peiliin Tapio! Poliisitutkinnasta selvisi, ettei makasiineja tuhopoltettu, vaan palo syttyi ilmeisesti siellä nukkuneen laitapuolen kulkijan tupakasta.

    Arhinmäki ei myöskään ole ”siunannut” Smash Asemia eikä taksinovia. Kirjoituksesi on alusta loppuun mielikuvituksen tuotetta.

  • M.Heikka kommentoi:
    7.8.2009 16.46

    Ai, no oisit haukkunut suoraan persuja.

    Juntti on minulle positiivisen vivahteikas sana, joka tuo mieleen esimerkiksi rehellisen ja reippaan pohjanmaan isännän.

    Juntti
    http://www.youtube.com/watch?v=IMJErh_jtVY

  • Aapo kommentoi:
    7.8.2009 16.48

    #27

    Olisi suotavaa, jos määrittelisit tarkemmin tämän ”rasistisen persuporukan” ja sen, mitä ylipäänsä pidät rasismina. Toivottavasti et suinkaan tarkoita kaikkia persuja ja maahanmuuttokriitikoita? Jotain nimiä/nimimerkkejä tai muita tarkennuksia olisi hyvä saada, tai muuten leimatuksi tulee monia sellaisia, joilla ei ole mitään tekemistä rasismin tai junttiuden kanssa.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 16.53

    Timo Elonen (16.)

    Luin Janne Suurosen blogin, enkä ollut uskoa silmiäni. Uskomatonta että joku kehtaa valehdella asiasta jonka kuka tahansa voi netistä tarkastaa katsomalla.

    Tämän blogikirjoituksen otsikko on näemmä osunut naulan kantaan.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 16.57

    Tuula Hölttä (19.)

    Vasemmistoliitto on tehnyt jokaisena vuotena hyvin realistisen vaihtoehtobudjetin, jossa on todella eroa vallassa olevien hallitusten linjauksiin.

    Jos sen lisäksi jakaa työttömille hernekeittoa kuokkavierasjuhlissa, ei sen luulisi poistavan poliittisen työn merkitystä.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 17.04

    Johan Tranberg (26.)

    Kannattaa tutustua valtion budjettiin. Eikä ainoastaan Suomen, vaan myös muiden Pohjoismaiden. Maahanmuutosta aiheutuvat kustannukset ovat marginaalisia. Ruotsissakin on muuten laskettu että maahanmuutto on tuottanut enemmän kuin maksanut yhteiskunnalle, aivan kuten Suomessakin Ruotsissa maahanmuuttajat ovat tehneet ison osan raskaista ja likaisista matalapalkkaisista töistä joihin kantaväestö ei suostu.

    Mutta siihen budjettiin: mikäli meillä olisi pohjoismainen verotaso (meillä rikkaat on vapautettu verojen maksusta ja kokonaisveroaste on lähempänä Etelä-Eurooppaa kuin Pohjoismaita) olisi meillä 10mrd vuodessa enemmän käytettäväksi! Moninkertainen määrä joka vuosi verrattuna esimerkiksi nyt otettavaan ”elvytyslainaan”. Ei veisi montaa vuotta maksaa vaikkapa velkoja pois tai nostaa terveydenhuolto ja muut palvelut Pohjoismaiselle tasolle.

  • Juha Väänänen kommentoi:
    7.8.2009 17.08

    Eihän sinun tarvitse, mutta muiden täytyy.

    Arhinmäki on poliisien kirjoissa mm. jalkapallohuliganismi, useat mielenosoitukset pisteenä iin päälle attach.

    Säälittävää kuinka seuraat Arhinmäkeä kuin aisankannattaja.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 17.21

    Aapo (33.)

    En minä ala tekemään mitään listauksia joissa luokitellaan ihmisiä, kannattaa kysyä Supolta vaikka jos sellaisia haluat.

    Kaikki ”maahanmuuttokriittiset” blogit joita olen lukenut ovat perustuneet rasismille, vaikka taustalla oleva aate yritetään peittää vähemmän vastenmielisellä ilmauksella.

    Olen myös tavannut joitakin perussuomalaisia jotka eivät ole juntteja eivätkä rasisteja. He ovat kyllä lähes järjestään huomanneet olevansa väärässä puolueessa. Yritän aina välttää yksittäistapausten yleistämistä, mutta tuolla oleva lista persusankareista antaa kyllä ajattelemisen aihetta: http://peruss.wordpress.com/

  • Timo Korpelainen kommentoi:
    7.8.2009 17.26

    #36.
    ”Ruotsissakin on muuten laskettu että maahanmuutto on tuottanut enemmän kuin maksanut yhteiskunnalle, aivan kuten Suomessakin Ruotsissa maahanmuuttajat ovat tehneet ison osan raskaista ja likaisista matalapalkkaisista töistä joihin kantaväestö ei suostu.”

    Yksi esimerkki: Ruotsin Malmössä maahanmuuttajien integroituminen muuhun yhteiskuntaan on epäonnistunut täysin. 98% heistä on työttömänä, ja maahanmuuttajien asujaimisto on keskittynyt tietyille alueille, joille edes poliisilla ei juuri ole asiaa.
    Sosialistit ovat Ruotsissa päättäneet, että paras tapa integroida maahanmuuttajat ei suinkaan ole antaa heidän työllistyä matalapalkka-aloilla vaan mm. tarjota sosiaaliturvaa heidän omalla kielellään. 18% kaupungin työntekijöistä onkin jo ulkomaalaissyntyisiä. Ei näytä toimivan?

    Jos maahanmuuttoon liittyy ongelmia niin miksi ihmeessä niitä pitää vähätellä tai väittää että niitä ei ole?

  • M.Heikka kommentoi:
    7.8.2009 17.28

    Ihmettelen edelleen, mitä Jussi tarkoittaa sanalla juntti. Piti oikein katsoa sanakirjasta:

    juntti

    1. stereotyyppinen maalaisihminen
    2. typerys ”

    Pikkasen vaarallista leimata hkiläisenä ihmisiä junteiksi. Etkö ajattele, että puolueellasikin on maalaisia kannattajinaan.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 17.29

    Juha Väänänen (37.)

    Olen Suomen Attacin puheenjohtaja. Kerroppa minulle miten se liittyy ”poliisien kirjoissa” olemiseen. Olen aidosti utelias :D Ehkäpä taloustieteen tekemisestä on tehty laitonta?

    Olen itse ollut usein osoittamassa mieltä, se kuuluu demokraattisiin perusoikeuksiin. Kiinassa, Venäjällä, Pohjois-Koreassa tai Hondurasissa ei saa osoittaa mieltä. Minusta ne ovat sairaita yhteiskuntia.

    …ja vielä ”pisteenä iin päälle” voisin paljastaa ettei Paavo edes ole Attac-aktiivi. Kerro lisäksi miten ”seuraan Paavoa”, olen siitäkin aidosti utelias :D Paavo tykkää futiksesta, itse olen touhunnut salibandyn ja koriksen ympärillä. Paavo matkustaa Englantiin, itse tykkään Manner-Euroopasta. Politiikan puolella meillä toki on yhteisiä mielipiteitä, olemmehan samasta puolueesta.

  • Aapo kommentoi:
    7.8.2009 17.31

    Edelleen jätit sen rasismin määrittelemättä. Ja miksi Supoa kiinnostaisi se, jos joku on rasisti?

    Onko Osmo Soininvaara mielestäsi rasisti?
    http://www.soininvaara.fi/2009…n-oloissa/

    Tästä kokonaiskeskustelusta on sanottava sen verran, että onpahan uskomatonta mustamaalaamista molemmin puolin. Mm. Juha Väänäsen kommentti #37 on täysin perusteetonta sontaa, jolle hän ei antanut mitään näyttöä.

  • Janne Suuronen kommentoi:
    7.8.2009 17.31

    Hah. Jussi taitaa puhua niin totta kuin osaa:

    #36: ”meillä rikkaat on vapautettu verojen maksusta”
    Mistähän rikkaista Jussi mahtaa puhua ? Yli 50%:n marginaaliveroa maksavista rikkaista vai voitoista pääomatuloja saavista muita työllistävistä ihmisistä ? Minäkin haluan tulla vapautetuksi veronmaksusta: Kun Jussi tiedät, niin kerro kuinka se on mahdollista :)

    ”olisi meillä 10mrd vuodessa enemmän käytettäväksi!”.
    Palkansaajien ja eläkeläisiltä valtiolle kerättävä tuloveropotti on tällä hetkellä 8mrd€ vuodessa. Aikooko Jussi sosialisoida kaikelta kaiken vai mistä tuon 10mrd€ aiot kerätä :) Miljoonan ihmisen maksettavaksi tuo tietäisi vuodessa lisää veroja 10000€. Tai 100 000 rikkaimman ihmisen maksettavaksi 100 000€ lisää veroja vuodessa. Tai 10 000 ihmistä maksaisi vuodessa lisää veroja 1m€.

    Ettei nyt vain ole käynyt niin, että se on Jussi jolle totuus ei ole riittänyt :)

    Kirjoituksissa mainittu blogihan löytyy täältä. Arhinmäkin on alunperin siinä mainittu vain sivulauseessa:
    http://suuronen.blogit.uusisuo…a-asioita/
    Ja kyseinen Ajankohtainen Kakkonen täältä:
    http://areena.yle.fi/video/342575

    Esimerkiksi tämä väitetty valehtelukomentti #22 ”Arhinmäki totesi eilen, ettei nuorten pidä mennä paskapalkalla työharjoitteluun” on suoraan ohjelmasta kaikkien kuultavissa. Lukekaa kaikki koko blogi, muistelkaa Arhinmäen aikaisempia lausuntoja ja katsokaa ohjelma.

  • Janne Suuronen kommentoi:
    7.8.2009 17.34

    Jussi, kommenttini jäi kahden siinä olevan linkin vuoksi sinulle kaniin; Poista tämä ja hyväksytkö sen esiin. Pääset sitten taas vaikka lisää väittämään valehtelijaksi :)

  • Juha Aaltonen kommentoi:
    7.8.2009 17.34

    Ei millään pahalla… Näkyy se junttivasemmistokin olevan ahkerasti bloggaamassa.

  • tuure junnilan kolmas re-inkarnaatio kommentoi:
    7.8.2009 17.36

    Luulen, että suurin syy vasemmistointektuelli-junttioikeiston asetelman syntymiseen on se, että 60-luvun lopussa vanha konservatiivinen ajattelu murtui.

    Nuoret ylipäätänsä vihaavat vanhaa ajattelua ja konservatiivinen ja vanhempi (jo iältään oleva) ollut oikeisto ei kyennyt vastaamaan nuorten opiskelleiden ”älyköiden” mielipiteisiin ja julistuksiin. Ei ollut filosofista johtohahmoa.

    Konservatiivinen ajattelu ei muutenkaan ollut nostanut mielipidevaikuttajia ja filosofeja, joita vasemmistoajattelun piirissä ilmeni.

    Oikeistolainen sai kalkkiksen ja uudistyskyvyttömän merkityksen. Jos Suomea katsoo, niin oikeistonuoretkin olivat nykyajattelun mukaan vasemmalla.

    Nuoriso ei välttämättä vasemmistolaistunut, mutta mutta vasemmistoon jäi ”ajattelun leima” ja oikeistoon ”säilyttävä, mutta ei niin ajatteleva” merkitys.’

    Vasemmistolaiseksi ruvettiin ajattelun myötä, oikeistolaiseksi vain tultiin.

    Tällä hetkellä perussuomalaiset ovat saamassa sellaisten ääniä, jotka olisivat 70-luvulla äänestäneet SKDL:ää.

    Saa sitten nähdä, mihin mikäkin muuttuu. Kyllähän Suomessa Erkki Tuomioja kantaa nuoren vasemmistoälykön leimaa.60 vuotiaana.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 17.37

    Timo Korpelainen (39.)

    Tietysti ongelmia on, ja niistä pitää keskustella. Esim. Malmössä asiat on hoidettu huonosti, ei sitä varmaan kukaan kiistä. Olen itse käynyt tutustumassakin Rosengårdiin.

    Kun eduskunta viimeksi käsitteli maahanmuuttoa (mahdollistettiin työnteko turvapaikanhakijoille ja kiristettiin joitakin yksityiskohtia), eivät perussuomalaisetkaan vaatineet muutoksia lakitekstiin valiokunnissa jossa työ tehdään. Sitten suuressa salissa käännettiin takkia ja äänestettiin vastoin omia valiokuntaäänestyksiä, jotta päästiin antamaan kuva, että olisi joku mahdollinen linja hoitaa asia paremmin, vaikkei sellaista ollut.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 17.39

    M.Heikka (40.)

    Olen nykyisin vantaalainen, kotoisin Porvoon maalaiskunnasta.

    Itse en yhdistä sanaa ”juntti” -maalaisuuteen. Toivottavasti kukaan ei ole ymmärtänyt väärin. Käytän seuraavalla kerralla vaikka sanaa ”urpo”. Tosin siitä saattaisivat jotkut urpo-nimiset loukkaantua…

  • M.Heikka kommentoi:
    7.8.2009 17.41

    Kyllä juntti perinteisesti tarkoittaa maalaista. Sellaista jukuripää-maalaista. voi, voi voi jussia…

    Lapin vasurit ne vasta umpijuntteja ovat.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 17.43

    Aapo (42.)

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi

    Mielestäni Osmo Soininvaara ei ole rasisti, ja olen monelta osin hänen kanssaan samaa mieltä liittyen maahanmuuttoon.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 17.44

    Juha Aaltonen (44.)

    Nyt lomalaisena ja työttömänä on aikaa. Syksyllä lupaan blogin muuttuvan taas vähemmän interaktiiviseksi.

  • tuure junnilan kolmas re-inkarnaatio kommentoi:
    7.8.2009 17.45

    Entäs maalla asuva Perussuomalainen..junttijuntti.

    Huhun mukaan Keskustapuolueen valta-alueilla on Perussuomalaisten menestyminen tehty lähes mahdottomaksi.

  • ajattelen kommentoi:
    7.8.2009 17.52

    J. Saramo, olet vas. nuorten pj, taisi olla Paavo Arhinmäki edellinen.
    Onnittelen vasureita. Teidät tunnetaan jostain syystä paremmin kuin muiden nuorisojärjestöjen johtoa. Olette onnistuneet erinomaisesti.

    Jos lainkaan ymmärrän, teillä on poliittisella kentällä huikea tulevaisuus. Jos teette tuolla avoimuudella ja reiluudella ja heikompien puolesta politiikkaa, olkaa myös valmiina.
    Mihin valmiina? Ottamaan vastuu valtakunnan asioista. Se vaatii ahkeraa opiskelua ja rohkeutta. Hyvinvointivaltio on todella uhattuna. Sen kehittäminen on tahdon ja politiikan asia, rahaa kyllä piisaa.

    Ennustan vasemmistoliitolle 2011 vaaleissa tuntuvaa voittoa, ensimmäistä vuosikymmeniin. Näin on näreet.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 17.54

    Janne Suuronen (44.)

    Suomessa palvelut järjestetään kuntien toimesta. Pääomatuloista ei makseta senttiäkään kunnallisveroa. Valtionveroakin niistä maksetaan vähemmän kuin jo vähän paremmista palkkatuloista. Muiden työllä elävät siis elävät myös kunnissa työtätekevien siivellä maksamatta lainkaan veroja.

    Suomen kokonaisveroaste on 43, Ruotsissa ja Tanskassa 50. En ole itse tehnyt laskelmaa, mutta Jouko Kajanoja (jota voidaan pitää erityisen pätevänä tekemään kansantaloudellisia laskelmia) on laskenut että erotus on lähes 10mrd.

    Kehoitan myös kaikkia katsomaan kyseisen ajankohtaisen kakkosen. Ei valehtelusi selittelemällä muutu, anteeksipyyntö voisi olla kohdallaan.

  • Timo Elonen kommentoi:
    7.8.2009 17.55

    Mitenkäs tässä alkaakin tulla esiin, että monet kuten Juha Väänänen puhuvat totuutena jotain, jolla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

    Timo Korpelainen jatkaa rasistiteemalla samanlaista valheiden sarjaa. Malmön maahanmuuttajista 98 % on työttömänä. Jos järki sanoisi jotain Korpelainen käsittäisi itsekin puhuvansa mielettömyyksiä.

    Ruotsissa on paikkoja joihin poliisilla ei ole mitään asiaa, on Korpelaisen väite. Ruotsissa ei sellaisia alueita ole. Hän todennäköisesti ajattelee Rosengårdia, mutta poliisi käy sielläkin, jopa aika usein.

    Mitähän Korpelaisen pää pitää sisällään. 98 % maahanmuuttajista on työttömänä, mutta kaupungin työntekijöistä ulkomaalaisia on 18 %. Nämä luvut eivät edes sovi yhteen.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 17.57

    ajattelen (54.)

    Kiitos paljon tuesta! Pestini Vasemmistonuorten puheenjohtajana loppui keväällä, nyt on kiikarissa uusia haasteita.

  • Juha Väänänen kommentoi:
    7.8.2009 17.58

    # 42

    Etkö paremmin tunne toveriasi Paavoa?

    Suoltamasi sanoma yltää jo Putinin tasalle, tosin vallan puuttuminen vituttaa ja sen huomaa.

    ”ja vielä ”pisteenä iin päälle” voisin paljastaa ettei Paavo edes ole Attac-aktiivi.”

    Aivan ei enään julkisesti, mutta ?????

    ”Paavo tykkää futiksesta…”

    Aletaanko kaivamaan Paavon menneissyyttä enemmänkin. Kova jalkapallohuliganisti oli, nyt ei tietenkään.

    Miksi poliisi tuntee Paavon niin hyvin, jos hän on niin hyvä ihminen?

  • Jussi Jalonen kommentoi:
    7.8.2009 18.01

    #20, Tuula Hölttä:

    ”Samaa ”augmentatiivisuutta” kuvastaa mielestäni se, että kuluvan vuoden juhlavuodeksi valittiin vuosi 1809, jolloin Suomesta tuli Venäjän suurruhtinaskunta eikä vuotta 1939, jolloin Suomi taistellen pystyi puolustautumaan ja säilyttämään valtion itsenäisyyden suunnatonta ylivoimaa edustanutta ja venäjää puhuvaa suurvaltaa vastaan, joka aloitti hyökkäyssodan Suomen miehittämiseksi.”

    … ei ole Tuula sattumalta tullut mieleesi, että se voi johtua ihan siitä, että 200 vuotta nyt sattumalta on merkittävämpi virstanpylväs kuin 70 vuotta? Samasta syystä vuonna 2005 pidettiin pirskeitä pääasiallisesti sadan vuoden takaisen suurlakon kunniaksi, eikä niinkään esimerkiksi kuudenkymmenen vuoden takaisen Lapin sodan päättymisen.

    Vuonna 1989, jolloin talvisodasta tuli kuluneeksi puoli vuosisataa, tapahtunutta juhlistettiin ihan elokuvan voimin. Odottelepa ensi vuoden maaliskuuhun, niin takaan että talvisota on taas tapetilla, koska muitakaan tasalukuja tuohon ensi vuoteen ei osu sen kanssa kilpailemaan. Samalla tavoinhan vuonna 2004 muisteltiin kovasti Tali-Ihantalan taistelua.

    Aika hauskaa olisi muuten kuulla sekin, miksi Suomen siirtyminen keisarillisen Venäjän alamaisuuteen olisi mielestäsi poliittiselle _vasemmistolle_ muka jollain tavoin tärkeä asia. Tähän ei riitä vastaukseksi se, että Matti Klinge nyt sattumalta on sosialidemokraatti.

    Cheers,

    J. J.

  • tuure junnilan kolmas re-inkarnaatio kommentoi:
    7.8.2009 18.08

    Onko tämä Juha Väänänen poliisi ammatiltaan, kun niin hyvin tietää, mitä poliisi on Paavosta mieltä ?

    Smash Asemissa Paavo pidätettiin, kun halusi seurata sivulla tapahtumia, Suomen Kuvalehden (konserv.) toimittajan kera.

  • Aapo kommentoi:
    7.8.2009 18.10

    #58

    Juha Väänäsen pointti kokonaisuudessaan on tämä: ”Paavo Arhinmäki on epäilyttävä tyyppi”.

    Samoin ollaan usein suhtauduttu Jussi Halla-ahoon, jonka seurakunta on yleensä (oikeutetusti) pahastunut siitä, että mitään konkreettista ei ikinä osoiteta toteen, kunhan vaan pidetään epäilyttävänä.

    Samoja standardeja sopisi käyttää kaikkien henkilöiden kohdalla, varsinkin silloin kun vastapuolta syytetään kaksoisstandardien käytöstä.

  • tuure junnilan kolmas re-inkarnaatio kommentoi:
    7.8.2009 18.12

    Höltän elämäntehtävähän on jo vuosia saattaa sosialidemokratia ja se edustajat vastuuseen kaikesta pahasta Suomen kamaralla.

    Muistaakseni homma alkoi jostain puutuvasta istumapaikasta presidenttiehdokas Halosen autossa. Sitten joku demari kohteli häntä paikallisvaltuustossa kaltoin.

    Nuorten itsemurhat ja nuorisotyöttömyys viime laman aikana. Demarit syyllisiä kaikki tyynni.

  • Timo Korpelainen kommentoi:
    7.8.2009 18.22

    #56.Timo Elonen

    http://fi-lib.blogspot.com/200…tajat.html

    98% mamuista voi olla liioiteltua mutta niin on myös 0%. Jos mamuja on esim. 10 000 niin siitä 2% on 200.
    Jos kunnalla on esim. 1000 työntekijää niin siitä 20% on 200. Eli voi se jossain olla hyvinkin mahdollista. Matematikka saattaa joskus yllättää. Sinä taisit laskea koulussa mäkeä sillä aikaa kun muut laski matematiikkaa. :) Älä nyt suotta kiihdy, katkeaa vielä verisuoni päästä.

  • Tommi Salenius kommentoi:
    7.8.2009 18.38

    3.
    Ei,ei,ei. Tuota logiikkaa varten on kehitetty ihan oma systeemi.
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Nolanin_kartta

    Oikeistolaiset ja vasemmistolaiset eivät eroa talousjärjestelmien perusteella vaan vallitsevien arvojen tulkinnalla. Liberalismi oli aikoinaan äärivasemmistolaista, mutta Ranskan vallankumouksen jälkeen siirtyi pikkuhiljaa nykyiselle paikalleen oikeistoon.

  • Sami Haapavaara kommentoi:
    7.8.2009 18.53

    Hyvä läppähän se auton potkiminen oli. Toimi ja levisi.

    On aika vitun pitkä muisti kun tuollaista jaksaa ruveta uudestaan miettimään.
    Mitäs olisi esiintyminen Sinnetaitännemäen kanssà?

    Enpä taida mielipidettäni sanoa. Pallit virheessä? Hohoi, samuttakaa valot.

  • Janne Suuronen kommentoi:
    7.8.2009 18.54

    #55: Jussi Saramo:


    Suomessa palvelut järjestetään kuntien toimesta. Pääomatuloista ei makseta senttiäkään kunnallisveroa. Valtionveroakin niistä maksetaan vähemmän kuin jo vähän paremmista palkkatuloista. Muiden työllä elävät siis elävät myös kunnissa työtätekevien siivellä maksamatta lainkaan veroja.

    Unohditko tarkoituksella mainita yritysten voitoistaan maksaman yhteisöveroksi kutsutun veron, 26%. Yritysten omistajat maksavat siis omistamiensa yritysten tekemästä voitosta yhteensä yli 50% veroa. Etkö tiennyt tätä (eli sinulla on vielä paljon opiskeltavaa Suomen yhteiskunnan rakenteista ja toimivuudesta) vai yrititkö tarkoituksella sumuttaa ihmisiä ?

    Pienten yritysten kohdalla on jotain helpotuksia (monen edellytyksen täyttyessä yrittäjäomistajan ei tarvitse maksaa yrityksen voitoista toiseen kertaan veroa (pääomatuloveroa), jos se summa jää alle 90k€).

    ”Suomen kokonaisveroaste on 43, Ruotsissa ja Tanskassa 50. ”
    Ja pohjois-koreassa varmaan 100%. Valitsetko ihmisten sumuttamiseksi tarkoituksenhakuisesti vain tiettyjen valtioiden lukuja ? Tässä englanninkielisen wikipedia lukuja:

    Tax cuts have been in every post-depression government’s agenda and the overall tax burden is now around 43% of GDP compared to 51.1% in Sweden, 34.7% in Germany, 33.5% in Canada, and 30.5% in Ireland

    ”En ole itse tehnyt laskelmaa, mutta Jouko Kajanoja (jota voidaan pitää erityisen pätevänä tekemään kansantaloudellisia laskelmia) on laskenut että erotus on lähes 10mrd.”
    Älä niljakasmaisesti vetäydy toisen ihmisen selän taakse.


    Kehoitan myös kaikkia katsomaan kyseisen ajankohtaisen kakkosen. Ei valehtelusi selittelemällä muutu, anteeksipyyntö voisi olla kohdallaan.

    Anteeksipyynnön olet velkaa sinä. Osoita täsmälleen ne kohdat, joissa valehtelin. Kehoitan myös kaikkia lukemaan mainitun blogini kaikki lauseet; Joissain vasemmistopiireissä kun tuntuu poliittisen tarkoituksenhakuisesti olevan tapana irrottaa asioita kokonaisuudesta ja esittää vain valikoituja ”totuuksia”. Toivottavasti Jussi sinä et astu sille tielle.

    Toinen asia sitten on, mitä minun poliittisiin mielipiteisiini tulee ja jostain junttioikeistolaisuusväitteistä. Kävimme esimerkiksi Vasemmistoliiton Jonne Pohjois-Koiviston kanssa suhteellisen hedelmällistä keskustelua Uuden Suomen blogeissa. Jonne kun paria lipsausta lukuunottamatta ei mennyt henkilökohtaisuuksiin ja ennenkaikkea Jonne vaikuttaa rehelliseltä ihmiseltä. Sympaattinen kaveri: http://jonne.blogit.uusisuomi.…/vallasta/

    Totta on, että kannatan palkkatulojen verojen valtionosuuden täyttä poistamista samaten kuin yritysten voittojen kaksinkertaisten verojen poistamista. Mutta yhtälailla kannatan esimerkiksi ilmaista opiskelua suomalaisille ja ilmaista terveydenhoitoa. Vanhusten hoidossa myös on paljon parannettavaa. Valtiontaloudelliselta kannalta yhtälö on täysin mahdollinen. Tosin vasemmistolle tämä olisi jo ideologinen ongelma (so järkiperusteilla, laskelmilla ja kaikkien ihmisten elinolojen parantamisella ei ole mitään väliä).

  • Janne Suuronen kommentoi:
    7.8.2009 19.00

    Lisäys tuohon #66:n alkuun.

    Valtiohan nimenomaan yritysten yhteisöveroa tilittää kunnille, joten tuo kuntapuolikaan ei ole totta. Sen lisäksi siis maksetaan yritysten voitoista pääomatuloveroa. Yrityksen omistajat maksavat yritysten voitoista siis veroa yli 50%. Joten Jussin väittämä, että ”rikkaat eivät maksa veroja” on siis härskiä täyttä valehtelua.

  • Sami Haapavaara kommentoi:
    7.8.2009 19.01

    Siis autonpotkiminen, taisi hyvin osuta ja upota. Mikkolakin raivostui siitä täysin.

    Retoriikan tajua, ei tässä jalkapallon potkimisella pärjätä, jääkiekkopelissä golfkentällä.

  • 7.8.2009 20.03

    39
    http://peruss.wordpress.com/
    Hämmästelen minkä ihmeen takia pitää hävettää olla juntti.
    Jos suomalaiset ovat juntteja miksi pitäisi hävettää sitä, suomalaisille on oikeus olla reilusti juntti.
    Mitä sitä teeskentelemään, sovin hyvin siihen joukkoon.
    Olen sitten tuontijuntti piste.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 20.04

    Juha Väänänen (58.)

    Tiedätkö sinä ollenkaan mikä on Attac? Miksi kukaan olisi salaa Attac aktiivi? Onko erilaisten talousmallien hahmottelussa ja kannattamisessa jotain pahaa?

    Kerroppa mistä löytää listan ”poliisin hyvin tuntemista ihmisistä” :D

  • Juha Väänänen kommentoi:
    7.8.2009 20.27

    #70

    Ei tarvitse tietää.
    Kaikki jotka ennen paavon nousua näkivät hä’net kannattamassa xx joukkuetta suu vaahdossa sekä törkeyksiä huutaen.

    Tämän tietää poliisi.

    Miksi poliisi on sinulle arka aisa?

    Onko luurankoja???

  • Petri Kokko kommentoi:
    7.8.2009 20.31

    # 39 Jussi Saramo

    Tästä kommentista tullaan hyvin äkkiä siihen päätelmään, että kaikki perussuomalaiset ovat ”epäkelpoja” yksilöitä.

    Kun politiikkaa tehdään tasolla, jolla on tarkoitus saada jotakin aikaan, niin silloin myös ymmärretään eräitä perussasioita.

    Kun mahdollisesti jonain päivänä istumme samassa pöydässä politiikan kierrollamme, niin millaisista lähtökohdista aloitamme. Yleensä ottaen olen tullut hyvin toimeen Vasemmistoliittoa edustavien henkilöiden kanssa. Näillä tämäntasoisilla kommenteilla saadaan aikaan helposti tilanne, jossa asenne on sitten varmasti molemminpuolinen.

    Ei minua se haittaa, että poliittista sotaa käydään kovallakin sapelin kilistelyllä, mutta miten sanoma suunnataan on taas oma kysymyksensä.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 20.37

    Janne Suuronen (66.)

    Jäit nolosti kiinni valehtelusta ja hyökkäät nyt täysillä. Se on toki inhimillistä. Silti olisi kiva pysytellä totuudessa eikä jatkaa näennäistotuuksilla.

    Yritysten maksamat verot ovat eriasia kuin pääomatuloja saavien verot. Pääomatuloja saavat muutkin kuin yrittäjät. Teoriassa joku voisi maksaa 50% veroa mutta käytännössä näin ei ole.

    Etenkin suuryritykset ja superrikkaat kiertävät helposti veroja, ja yhteiskunta menettää miljardeja sen takia. Suosittelen lukemaan Matti Ylösen kirjan aiheesta.

    Toisaalta yrittäjien ei tarvitse maksaa veroa ollenkaan, jonka myönsit sentään sivulauseessa. Yritys voi vuodessa maksaa 90 000 asti verottomana. Melkoinen vähennys! Se on keskimäärin kolmen suomalaisen palkka.

    Yhteisöveroa maksetaan voitoista, yrityksellä voi kuitenkin olla autoja, veneitä, asuntoja ym. jotka vähentävät voittoja mutta ovat käytännössä kuin palkkaa.

    ”Valitsetko ihmisten sumuttamiseksi tarkoituksenhakuisesti vain tiettyjen valtioiden lukuja ?”

    Totta kai valitsin tarkoitushakuisesti Pohjoismaita, koska monissa muissa maissa on erilainen järjestelmä. Esimerkiksi Yhdysvalloissa lasten opiskelu, etenkin korkeakoulutus maksaa niin paljon, ettei siihen monilla ole varaa, ja keskiluokkakin joutuu säästämään vuosia. Terveyspalveluissa sama.

    ”Älä niljakasmaisesti vetäydy toisen ihmisen selän taakse.”

    En minä ole tutkija enkä kansantaloustieteilijä. En tiennytkään että muiden tutkimusten käyttäminen on ”niljakasmaista”. Pitäisikö ainoastaan keskustella itse tutkimiensa asioiden pohjalta? Silloinhan ei voisi puhua juuri mistään.

    ”Osoita täsmälleen ne kohdat, joissa valehtelin.”

    -> Olin vallan hämmästynyt siitä syvästä tyhmyydestä, mitä Paavo Arhinmäki edustaa. Ajankohtaisessa kakkosessa esiteltiin tänään kaksi nuorta, jotka olivat itse työllistäneet itsensä kesäksi. Arhinmäki kehtasi paheksua näitä nuoria.

    Ei paheksunut, ei todellakaan. Kannattaa katsoa pätkä uudelleen, olet ehkä nähnyt pahaa unta.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 20.56

    Juha Väänänen (70.)

    Minäkin olen huutanut törkeyksiä salibandykatsomossa. Pitäisikö minun sinun mielestäsi pelätä poliisia nyt? :D

    Sen kummempia luurankoja ei taida olla. Tai jouduinhan putkaan nuorena kerran kun menin tappeluun väliin. Ja alaikäisenä sain sakot kaljan juomisesta. Ylinopeuttakin olen pari kertaa ajanut. Mulla on kavereitakin poliisina. En ole huomannut että se olisi arka asia.

  • Janne Suuronen kommentoi:
    7.8.2009 21.14

    #73: Jussi Saramo.

    Jatkat siis Jussi vain valehtelua. Tai sitten olet täysi idiootti.

    Kirjoitit:

    Yritysten maksamat verot ovat eriasia kuin pääomatuloja saavien verot. Pääomatuloja saavat muutkin kuin yrittäjät. Teoriassa joku voisi maksaa 50% veroa mutta käytännössä näin ei ole.

    Yritän vielä kerran rautalangasta selittää sinulle:
    1. Yritys tekee voittoa.
    2. Yritys maksaa voitosta 26%:n yhteisöveron.
    3. Yritys maksaa omistajilleen voittoa ulos (esim. osinkoja). Tätä kutsutaan pääomaveroksi ja siitä menee 28%:n vero.

    Yhteensä siis yrityksen voitoista on maksettu vero ensin 26% ja sitten 28%, ennenkuin se raha on omistajillaan. Sinä Jussi väitit, ettei rikkaat maksa veroja. Sitten kun kysyin siitä ylempänä, että mitä veroa eivät maksa, niin aloit jotain höpöttämään esimerkiksi pääomatuloista. Omistajat, yrittäjät ja eri veroluokat näyttäisivät olevan sinulle outoja käsitteitä, kun niitä tunnut keskenään sotkevan.

    Mitä valehtesyytöksiisi tulee. Todistin jo yksiselitteisesti yhden valehteluväittämäsi valeeksi; Koski tätä blogiini kirjoittamaani lausetta: ”Arhinmäki totesi eilen, ettei nuorten pidä mennä paskapalkalla työharjoitteluun”. Nyt kun pyysin sinua Jussi täsmälleen osoittamaan paikat, joissa olisin valehdellut, et tästä alkuperäisestä väitteestäni kirjoittanut halaistua sanaa. Myönnät siis itsekin, ettei alkuperäinen valehtelusyytöksesi ollut totta, kun tiedät Arhinmäen kommentit ko ohjelmassa. (ja olihan tuo tiedetty jo ennestäänkin)

    Kun siis pyysin sinua näyttämään paikat jossa valehtelin, ainoaksi esiin ottamaksesi valehteluväitöskohdaksi kopioit tämän kirjoitukseni:

    Olin vallan hämmästynyt siitä syvästä tyhmyydestä, mitä Paavo Arhinmäki edustaa. Ajankohtaisessa kakkosessa esiteltiin tänään kaksi nuorta, jotka olivat itse työllistäneet itsensä kesäksi. Arhinmäki kehtasi paheksua näitä nuoria.

    Olisit sitten postannut myös myöhemmät kommenttini aiheeseen liittyen, kun joku ihmetteli väittämääni:

    13: Myös elekieli, ilmeet ja konteksti jossa asioita puhuu, kertovat yhtä paljon kuin itse puhutut sanat.

    Ei vielä vähän aikaan sitten anarkismiin taipuvainen, nykyisin kansanedustaja ja puolueen puheenjohtaja Arhinmäki poliitikkona ole niin tyhmä, että olisi aivan suorilla sanoilla ilmaissut paheksuntansa. Ja ehkä itse hieman liioittelin käytämällä termiä ”paheksua”…olisiko ”suhtautui erittäin pensean oloisesti” ollut täsmällisempi kuvaus.

    Olen elämäni aikana törmännyt moniin vanhoihin vasemmistoänkyröihin (ei niikseen, on niitä muitakin kuin pelkästään vasemmistolaisia), jotka syystä tai toisesta eivät suostu uskomaan laskun 1+1=2 olevan totta, vaikka rautalangasta vääntäisi. Täysin selätettynä maahan tai selkä seinää vastenkin vielä väittävät vastaan. Sanoisin, että usko asiaansa ainakin on kova. Olen näköjään ollut sinisilmäinen, kun olen uskonut vasemmistolaisten nuorten olevan toista maata.

    Kyllä näköjään teidän joukostakin löytyy sellaisia änkyröitä, ettei juupas eipäs tason keskustelua kannata jatkaa. Saati, että anteeksipyyntöä väärästä valehtelusyytöksestä tulisi.

    Seuraava vaihe yleensä änkyröillä on ollut, että alkavat sensuroimaan keskustelua. Laittavat kädet korvilleen ja alkavat (kuvainnollisesti, ettet pääse syyttämään valehtelusta) huutamaan blaablaablaablaa :)

    Noh, kaikenkaikkiaan opinpa taas jotain uutta.

  • Tuula Hölttä kommentoi:
    7.8.2009 21.35

    Jussi S: ”Yritys voi vuodessa maksaa 90 000 asti verottomana.”

    Ilmeisesti kysymys on listaamattoman osakeyhtiön maksamasta pääomatulo-osingosta. Jos osingonsaajan omistamien osakkeiden matemaattiselle arvolle laskettu 9 %:n vuotuinen tuotto on enintään 90 000, niin ”Osingonsaajan verovuonna listaamattomista yhtiöistä saatujen pääomatulo-osinkojen yhteismäärästä 90.000 euroa on verovapaata tuloa. Raja on verovelvolliskohtainen, ei yhtiökohtainen. Ylimenevästä osasta 70 prosenttia on veronalaista pääomatuloa ja 30 prosenttia verovapaata tuloa. (TVL 33b § 1 mom)” (vero.fi)

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 21.39

    Petri Kokko (72.)

    Mulla on menossa kolmas valtuustokausi, ensin Porvoossa ja nyt Vantaalla. Asialähtöisesti on pystytty toimimaan kaikkien kanssa. Täällä Vantaallakaan en jaksa loukkaantua vaikka paikalliset persut leimaavat ties miksi stalinisteiksi, joka ei voisi olla kauempana totuudesta.

  • Janne Suuronen kommentoi:
    7.8.2009 21.52

    #76: Ja Tuula, eikö tuossakin tapauksessa se yritys ole jo maksanut 26%:n yhteisöveron voitoistaan.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 21.54

    Janne Suuronen (75.)

    Huomasin vasta nyt, että valehtelit myös selittelyissäsi kun väitit Paavon olleen ”anarkismiin taipuvainen”. Aivan käsittämätön väite. Eikö täällä kukaan tiedä mitä anarkismi on?

    Selittely kehonkielestä on lähinnä säälittävää. Kaikki voivat lukea viestisi ja blogisi (ja katsoa tv-ohjelman) ja muodostaa mielipiteensä siitä kuka valehtelee ja miksi. Itse en viitsi enää alentua tuollaiseen keskusteluun.

    Yritykset maksavat veroja, ja silti niiden maksamista pääoma- ja palkkatuloistakin maksetaan veroja. Sitten kun ne rahat vie ruokakauppaan maksaa taas veroa. Näin yhteiskunta pyörii, kaikki verotus kertautuu. Yritysten verotus on eri asia kuin henkilöiden verotus. Laskutapasi on valheellinen, sinä sotket keskenään asioita.

    Oleellista on kokonaisveroaste, ja miten se kerätään. Kuten sanottu, meillä se on paljon pienempi kuin pohjoismaissa. Tästä johtuen meillä on paljon pienemmät kansaneläkkeet, työttömyysturva, palvelut ovat paljon huonompia, vanhuksista ei ehditä pitämään huolta (meillä vanhainkodeissa on 15 hoidettavaa hoitajaa kohti, muissa pohjoismaissa 6-8) lista on loputon. Meillä verotus suosii rikkaita muihin Pohjoismaihin verrattuna.

  • Jussi Saramo kommentoi:
    7.8.2009 21.55

    Tuula Hölttä (76.)

    Juuri noin. Kannattaa huomata tuosta vielä kohta: ”Raja on verovelvolliskohtainen, ei yhtiökohtainen.”

  • Tuula Hölttä kommentoi:
    7.8.2009 22.05

    #78 :”eikö tuossakin tapauksessa se yritys ole jo maksanut 26%:n yhteisöveron voitoistaan.”

    Kyllä.

  • Jukka Turunen kommentoi:
    7.8.2009 22.44

    Olipas ilkeästi sanottu Sarastamolta. Nyt varmaan Sampo Terhokin itkee koko matkan Brysselin koneeseen.

    Jos kansa olisi yhtään fiksumpaa - siis vähemmän junttia - se olisi äänestänyt eurovaaleissa julkikommari Kari Peitsamon sijasta komerokommari Jussi Sarastamoa.

    Ehkä ensi kerralla onnistaa, tai…no, ehkei sittenkään…
    ;-)

  • M.Heikka kommentoi:
    7.8.2009 23.29

    69. Kiitos Freddy…
    ”Hämmästelen minkä ihmeen takia pitää hävettää olla juntti.
    Jos suomalaiset ovat juntteja miksi pitäisi hävettää sitä, suomalaisille on oikeus olla reilusti juntti.
    Mitä sitä teeskentelemään, sovin hyvin siihen joukkoon.
    Olen sitten tuontijuntti piste. ”

    tuo oli todella kauniisti sanottu. Näin miekin ajattelen.

  • tyhmä kommentoi:
    7.8.2009 23.56

    Millainen mies haukkuu poliittisesti eri mieltä olevaa (siis toista ihmistä) julkisesti juntiksi ja rasistiksi ja miettii seuraavalla kerralla käyttävänsä sanaa ”urpo”? Sivistynyt? Hyvätapainen? Älykäs?

    Oletteko nyt, herra Saramo, ylpeä itsestänne ja sanoistanne? Noinko kunnon sivistynyt ja aikuinen mies käyttäytyy?

  • Timo Elonen kommentoi:
    8.8.2009 0.12

    Timo Korpelainen #56

    Juhani Putkisella on tapana linkittää omille sivuilleen todistaakseen väitteensä oikeiksi. Timo Korpelainen linkittää jonnekin rasistisivulle todistaakseen väitteensä oikeiksi!?!?!?

    Suurmalmön alueella on 127 000 ulkomailla syntynyttä (SCB). Kaksi prosenttia siitä on 2540.
    Suurmalmön työntekijämäärää en tiedä, mutta Malmön kunnalla on 20 000 työntekijää (Malmö stad), josta 18 % on 3 600. Eli lukusi ovat mahdottomuus. Vaikka kaikki työllistetyt olisivat kaupungin töissä ei heistä riitä 18 % kunnan työntekijöiksi. Jos omaa joltaankin realistisen maailmankuvan tajuaa heti lukujesi mahdottomuuden. Totuus voi olla tyhmälle yllättävä.

  • Timo Korpelainen kommentoi:
    8.8.2009 1.17

    ”85.
    Äläs ala nimitteleen! :) taisit saada nelosen käytöksestä koulussa…
    ”Suurmalmön alueella on 127 000 ulkomailla syntynyttä ” mistä tiedät?Onko tarkka luku sisältäen myös laittomat mamut? Kun aletaan saivartelee niin tehdään se sitten kunnolla, en usko että se olisi noin tasaluku, ei tunnu uskottavalta….

    ”Suurmalmön työntekijämäärää en tiedä” mikset tiedä?

    Siis sinä väität tietäväsi toisen luvun ja kerrot ettet tiedä toista ja siitä sitten vetelet johtopäätöksiä.
    Kerroppas mitkä ne ”oikeat” työllisyys lukemat ovat?

    ”linkittää jonnekin rasistisivulle ” Perusteletko mikä sillä sivulla on rasistista?
    Pari linkkiä oli Malmön kaupungin sivuille, tosin ne tilastot on jo poistettu sieltä enkä viitsi niitä etsiä. Onko rasismi sitä että on eri mieltä kuin sinä?

  • Timo Elonen kommentoi:
    8.8.2009 3.19

    Sen 127 000 perässä on lukutaitoiselle lähde. Malmön kunnassa on 70 000 ulkomaalaista. Heistä työssäkäyvät 2% (1400) eivät mitenkään voi täyttää 18 % (3 600) kunnan työpaikoista (20 000).

    Rasistinen sivu on sellainen, jossa väitetään, että 98 % Malmön maahanmuuttajista on työttömiä. Saivartelusta puhuminen osoittaa todella matemaattista lahjattomuutta.

    Malmössa on 286535asukasta. Työttömiä työnhakijoita oli Maaliskuussa 8388. (Malmö stad statistik)

  • Annaleena kommentoi:
    8.8.2009 9.15

    Viitaten J.Suurosen ja J.Saramon väliseen keskusteluun. Miksi pienyritysten on niin vaikea palkata työntekijöitä? Olisiko syynä palkanmaksusta aiheutuvat muut kulut?

  • Sittnikow Pentti kommentoi:
    8.8.2009 10.01

    Saramo 29

    Perusporukka juntteja.
    Kiitän huomaavaisuudestasi, oletpa muuten itse täydellisyys ja siten kirjoitatkin
    vasurilla.

    Rasismi, olet muuten itse kailottamassa jatkuvasti rasistisesti PERUSSUOMALAISISTA, mene VASURIJUNTTI peilin eteen!

    Pentti Sittnikow (ortPKS)
    SIPOO Ps-vrpj

  • 8.8.2009 10.04

    SOSIALISMI, PORVARISVEIKKOJEN PAINAJAINEN.

    www.markusreed.julkaisee.fi ”Räsäsen seinälehti”
    Suomen punaisin Päätoimittaja Markus ”Red” Räsänen kommentoi:

    ELVYTYS ON RYÖSTÖ.

    6. Janne

    Itse kommentoin täällä siksi, kun täällä ei esiinny paljonkaan muita kuin kokkeleihin hurmioituneita ja haluan hiukan järkyttää heidän tasapainoaan.

    He unelmoivat jo ”laman” loppumisesta ymmärtämättä, että tämä ei ole lama, vaan kapitalismin alasajo, jota seuraa uusi matokuuri heillekin.

  • Sakari Soisalo kommentoi:
    8.8.2009 12.04

    Tämä Saramon blokikirjoitus on tyypillistä vasemmistolaista sumutusta.

    Julkisesti kyllä vastustetaan rähinöintiä ja huliganismia, mutta miten on käytäntö kentällä? Mitä siellä tapahtuu? Tätä samaa voi kysyä myös SAK:n suhteen.

    Klassinen esimerkki tällaisesta sumutuksesta on punakapinan johtajien suhtautuminen punaiseen terroriin. Laittomat veriteot kyllä julkisesti kiellettiin, mutta mitään ei tehty niiden estämiseksi tai niistä rankaisemiseksi.

  • cxjfxvk kommentoi:
    8.8.2009 12.55

    Hahhahhah ;-D Nämä änkyrävasurit ovat kuulkaa hauskoja happuja!

  • Markku Stenholm kommentoi:
    8.8.2009 19.09

    No Jussi Saramohan on Vasemmistoliiton edustaja. On aika luonnollista, että hän pitää työväestön edustajia juntteina. Ei tuota nyt kannata ihmetellä.

  • lampinen kommentoi:
    8.8.2009 19.54

    On kyllä niin mainio esimerkki tämä kirjoitus miten nähdään tikku toisen silmässä, mutta omassa silmässä taitaa kasvaa kokonainen metsä..

    Etsit epäkohtia ja asiattomuuksia muiden kirjoituksista, mutta sorrut itse samanlaiseen räksyttämiseen. Ymmärrän, että olet vielä nuori ja kokematon. Mutta näitä juttuja lukiessa moni saa sinusta varmaan täysin eri käsityksen kuin mitä olisit halunnut.

    Peukku ylös kuitenkin siitä, että yrität ajaa vanhuksille parempaa hoitoa ja kohtelua.

  • Kinaporin kundi kommentoi:
    8.8.2009 19.55

    Kun kundi on kotoisin jostain Porvoon maalaikunnasta ja budjaa jossain Helsingin maalaiskunnassa, on aika paha heitellä junttiklabeilla toisia hudaan.

    Junti löytyy sun tapauksessa peilistä.

  • Timo Korpelainen kommentoi:
    8.8.2009 22.27
  • Timo Korpelainen kommentoi:
    8.8.2009 22.38
  • Kaarle kommentoi:
    8.8.2009 22.51

    #88: Tässä nyt jo useamman vuoden takainen pikainen laskelma ja asiaan liittyvä sivu, joka vaikka ollessaan suuntaa-antava, näyttää mistä kenkä puristaa:

    http://hosting.meizo.com/yrittajyyskannattaa/

    Euroopan tuotanto ei tule tästä nousemaan - eihän tällaisilla kulurakenteilla ole mitään järkeä perustaa mitään ja palkata porukkaa. Vielä hullumpaa on puhua verojen korotuksesta.

    Mutta pitää olla tietämätön suuremmista linjauksista maailmalla, jos ajatellaan että tällaisilla veronäpertelyillä saataisiin tulevaisuutta rakennettua.

    Kuten Markuskin toteaa (#90), nykyinen järjestelmä on tullut luontaiseen päätökseensä, ja edessä on niin isot mullistukset että sitä ei pikkupolitikoinnilla selvitetä, vaan koko lauta tulee paiskautumaan ympäri.

    Muunmuassa planeetan kantokyky, rahoitusjärjestelmien salassapidettyjen kuplien ja huijausten puhkeaminen, poliittiset jännitteet, kulttuurin ja moraalin rappio - kaikki ovat yhdessä johtamassa suurimpaan mullistukseen mitä on nähty.

  • Kauko kommentoi:
    8.8.2009 23.57

    Jussi Sauramo (ei nyt eikä koskaan eduskunnassa) ja Arhinmäki(ehkä eduskunnassa ensi kaudella Tennilän ja Puhjon kanssa) edustavat vasemmistoliiton älykkölinjaa, NOT! Voisitkos Jussi kertoa, miksi sinua voisi joku täysijärkinen pitään millään mittarillä mitenkään ”älykkönä”?

    Alenius, Kivistö, Andersson ja jopa Siimeskin… Koko SKDL:n perintö vedetään paskaan ääliöiden ansiosta. Vetäkää nyt ihmessä se töpseli seinästä ennen kuin sen joku muu vetää naureskellen, idiootit!

  • Johan Tranberg kommentoi:
    9.8.2009 10.16

    98. Ihmisten kannattaisi tutustua tuohon linkkiin vaikkei siinä sinänsä mitään uutta olekaan. Ja sitten vasemmisto voittaa vaalit lupaamalla veronkorotuksia.. Voi hyvä tavaton kuinka tyhmiä suomalaiset ovatkaan.

  • ajattelen kommentoi:
    9.8.2009 10.40

    Jussi Saramo, olen myönteisesti, suorastaan häkellyttävän yllättynyt teidän vasureiden raikkaista kannanotoistanne. Vasurinuorilla näyttä olevan aika draivi päällä. Entisestä puheenjohtajasta tuli Vasemmistoliton puheenjohtaja, teistä Suomen Attacin vetäjä. Kova on noste, pojat.

    Tällä hetkellä aatesuuntanne saa vankat puhurit siipiensä alle. Massatyöttömyys ja köyhyys lisääntyy; viimeisten kahden vuosikymmenen aikana on tapahtunut suunnaton puhallus köyhiltä rikkaille. Ei tämä ole luonnonlaki, tämä on harkittua politiikkaa. Hyvinvointivaltio ajetaan alas; tämä on harkittua politiikkaa.

    Lievästi huvittaa näilläkin palstoilla esitetyt kommentit, kuinka hirveätä on, jos vasemmistolaisuus alkaa taas saada tuulta siipien alle. Tämä pelko on aiheellinen. Ei tarvitse olla kummoinen ennustaja, jos kaavailee, että seuraavissa vaaleissa vasurit saavat aika muhkean äänisaaliin; on tätä odotettukin.

    Saramo, teitätullaan syyttämään stalinismista, NL:n vankileirien saaristosta, sisällissodasta, huliganismista, anarkismista… Älkää hermostuko, kestäkää tölväisyt. Sillä liikkeellä, jonka johtopaikoille teidät valitaan, on kunniakas menneisyys: te liitytte jatkokosi komeaan listaan - Ele Alenius, Kalevi Kivistö, Claes Andersson..
    Menestystä pojat ja todelliset miehet!
    Sydän on vasemmalla!

  • klerk kommentoi:
    9.8.2009 12.14

    Miksi kahkota näistä vasureista. Nehän ovat marginaaliryhmä ja kaiken kunniaksi katoavaa kansanperinnettä. Toki näitä höpinöitä on hauska lukea.

  • klerk kommentoi:
    9.8.2009 12.16

    ”Sydän on vasemmalla!”

    Ja veri on punaista!

  • Heikki Luoto kommentoi:
    9.8.2009 18.31

    Jussi Saramon kannattaa huolehtia enemmän oman bloginsa riittävästä totuudellisuudesta, sillä Teemu Lahtinen ei ole leimannut Espoon somaleja raiskaajiksi, vaan kertoi Seuran –lehden julkaiseman faktan, jonka mukaan 70 % Espoossa poliisin tietoon tulleista raiskauksista on maahanmuuttajien tekemiä.

    http://www.pakkotoisto.com/vbu…hp?t=76474

    Mistä Saramo on saanut tietonsa, että maahanmuutto on tuottanut enemmän kuin maksanut Ruotsille? Göteborgin kauppakorkeakoulun yritystalouden entinen lehtori Lars Jansson kertoo kirjassa ”Sveriges tragedie”, että Ruotsin maailman korkeimmasta veroasteesta viisi prosenttiyksikköä selittyy maahanmuutosta aihetuvista kustannuksista, eli 22% julkisista menoista menee maahanmuuton kustannuksiin. Lundin yliopiston sosiaaliantropologian professori Jonathan Friedman kirjoittaa kirjan ”Exit Folkhemsverige – En samhällsmodells sönderfall” esipuheessa, kuinka Ruotsin kansantulo on tippunut Euroopassa entisaikojen kärkisijalta sijalle 15. ja OECD-maista sijalle 20. Häviäjinä tässä kehityksessä ovat olleet pienituloiset ja keskiluokka.

    Mitä tulee Saramon Perussuomalaisista käyttämään ”junttioikeisto” –termiin, niin meille Perussuomalaisiin on tullut hyvin paljon kannattajia, jotka aiemmin ovat äänestäneet Vasemmistoliittoa. He uskovat hyvinvointiyhteiskunnan säilyvän enneminkin rahvaanomaisesti työtä tekemällä, kuin esimerkiksi muodikkaalla ASEM-mellakoinnilla. Moni ”ei-juntti” radikaali vasemmistolainen on kyynisesti hankkimassa maahanmuuttajia sosiaaliturvalla eläviksi vasemmiston äänestäjäreservaateiksi, sekä mellakoijiksi, kuten on käynyt monissa Euroopan maissa.

  • Akateeminen pätkätyöläinen kommentoi:
    10.8.2009 11.57

    Jussi Saramo: Rasistinen persuporukka joka täällä pyörii on sitä ”junttioikeistoa”.

    En tunne ”rasistista persuporukkaa”, mutta persut yleensä eivät ole oikeistoa, vaan keskustasta vasemmalla. Talouspolitiikan osalta persujen aatteet ovat aivan Vasemmistoliiton linjoilla: valtio tietää parhaiten, miten yksityisten ja yritysten ansiot pitää käyttää. Eli köyhille lisää rahaa, herroilta ja muilta rikkailta rahat pois, työttömille töitä valtion tukiaisilla jne.

    Maahanmuuttopolitiikassa persut on ainoa puolue, joka on edes vähän pitänyt ääntä ongelmista. Käytännön toimissa sekään ei juuri näy: vastaan äänestäminen on yhtä tyhjän kanssa, kun valiokuntatyön aikana on nukuttu. Mutta näköjään tuokin vähä riittää rasistileiman saamiseen.

    Toisaalta näinä poliittisen korrektiuden aikoina natsiksi, fasistiksi tai rasistiksi leimaamiseen riittää ihan mikä tahansa, sillä kansanvihollisten tunnistaminen ja jahtaaminen on yksi tärkeimmistä kommunistien riiteistä. Jos vihollista ei ole, se on pakko keksiä. Muutenhan huomio voisi kiinnittyä kommunistien omiin saavutuksiin, tai oikeammin niiden puutteeseen.

Kommentoi tätä artikkelia

Tämän kysymyksen tarkoituksena on estää koneellinen roskakommentointi.